چکیده :
ترجمه ماشینی :
این مطالعه هیچ تلاشی برای تاریخچه جامع اخلاق ندارد.
بلکه از منظر این تز به برخی نظریههای نماینده نزدیک میشود که اخلاق، رفتار اجتماعی شده شخصیت یکپارچه است.
علاقه در درجه اول به این است که این نظریه های مختلف چه گرایش هایی را در انسان ذاتی می دانند.
در برخورد آنها با اجتماعی شدن فرد؛ و ادغام شخصیت در راه حل های پیشنهادی خود برای تعارض ego-alter; و در تلقی آنها از دین به عنوان یک نیروی یکپارچه در درون شخصیت.
بخش تجربی هیچ تلاشی برای اندازهگیری اخلاق یا صفات اخلاقی نمیکند، زیرا اگر واقعاً ممکن باشد، برای یک موقعیت آزمایش آزمایشگاهی، که پیش نیاز ضروری چنین اندازهگیری است، دشوار است که واکنشهای اخلاقی طبیعی را از آزمودنیها برانگیخت.
بعلاوه، سنجش عینی اخلاق مستلزم ایجاد هنجاری به عنوان معیاری است که در نهایت، زمانی که تضمین شود، معیاری تا حدی دلبخواه برای سنجش آنچه که بسیاری تصور می کنند غیرقابل قیاس است، باشد.
هانری کلاویر (1) در این کلمات به این نکته اشاره می کند: "هیچ جبر یا حسابی برای روح وجود ندارد، نه فیزیک، یک شیمی و نه فیزیولوژی".
این مطالعه بیشتر سعی میکند کشف کند که در اوایل نوجوانی، در دورهای از رشد که تصور میشود خودآگاهی و مسئولیت اخلاقی آشکار میشود، چه رشدی از ایدههای اخلاقی در ذهن کودک رخ میدهد.
روش مورد استفاده پرسشنامه گروهی است.
از آنجایی که کلمات فقط نماد ایده ها هستند، فرض بر این است که ایده های اخلاقی و واژگان اخلاقی با هم توسعه می یابند.
ممکن است اعتراض شود که کلمات برای کودکان مختلف دارای سایه های متفاوتی از معنای هستند.
اما این مشکل در خود زبان وجود دارد.
همچنین ممکن است گفته شود که پرسشنامه هوش را با استفاده از واژگان اخلاقی اندازه گیری می کند.
اما حتی اگر چنین باشد، چنین اندازهگیری هوش، سنجش همزمان ایدههای اخلاقی را رد نمیکند.
سؤالات آزمون بر این نظریه استوار است که محور رشد رفتار اخلاقی، رشد احساس خودباوری در جامعه است.
برخی از نویسندگان معتقدند که اخلاق صرفاً عرف و یک پدیده اجتماعی است.
برخی دیگر معتقدند که اخلاق به آنچه که باید باشد می پردازد، که از اصولی تشکیل شده است که ارزش واقعی اهداف نهایی رفتار را تعیین می کند.
مقاله حاضر این نظریه را ارائه می کند که معیارهای اخلاق دو است: اول، اجتماعی شدن رفتار.
دوم، ادغام شخصیت حول یک احساس استاد شایسته.
اگرچه نظریههای «متا روانشناختی» بهطور مشروع بخشی از روانشناسی نیستند، این مقاله، در یک نمونه، جرأت میکند تا اندکی به قلمرو متافیزیکی تجاوز کند، زیرا در این مورد آن حوزه کاملاً با تز حاضر بیگانه نیست.
این تخلف در جایی که انجام شده است، ذکر شده است.
«ایدهها» صرفاً شرایط تفکر فرد در مورد هر موضوعی در نظر گرفته میشوند - «منظورهای شناختی پایدار و نظامهای گرایشها».
علاوه بر این، «مفاهیم» بهعنوان سهیم شدن در ماهیت امر کلی به جای امر جزئی تلقی میشوند.
«ایدهآلها» آن دسته از سازههای تخیل و انعکاس هستند که بالاترین ارزشها را در بر میگیرند.
آنها به عنوان کهن الگوهایی برای تعیین کپی عمل می کنند.
آرمانها سازههای ذهنی هستند که نیازها در آنها برآورده میشوند.
this study makes no attempt at a comprehensive history of ethics.
it rather approaches some representative theories from the standpoint of the thesis that morality is the socialized behaviour of the integrated personality.
the interest is primarily in what tendencies these various theories consider to be innate in man; in their treatment of the socialization of the individual; and of the integration of the personality; in their suggested solutions to the ego -alter conflict; and in their consideration of religion as an integrative force within the personality.
the experimental section makes no attempt to measure morality or moral traits, for it is difficult, if indeed it be possible, for a laboratorial test situation, which would be a necessary prerequisite to such measurement, to elicit natural moral reactions from subjects.
furthermore, the objective measurement of morality would necessitate the establishment of a norm as a standard which, when it has been secured, is, after all, a somewhat arbitrary gauge for measuring what many think to be incommensurable.
henri clavier (1) speaks to the point in these words: " there is no algebra or arithmetic of the soul, neither a physics, a chemistry, nor a physiology ".
this study, rather, tries to discover what development of moral ideas takes place in the mind of the child in early adolescence, in that period of growth when self -consciousness and moral responsibility are thought to become manifest.
the method used is the group questionnaire.
since words are but the symbols of ideas, it is assumed that ethical ideas and moral vocabulary develop together.
it may be objected that words carry varying shades of meaning for various children; but this difficulty inheres in language itself.
it may be further held that the questionnaire measures intelligence by means of a moral vocabulary; but even if this be the case, such measurement of intelligence does not exclude a simultaneous measurement of moral ideas.
the questions of the test are based upon the theory that central to the development of moral behaviour is the development, within society, of the self -regarding sentiment.
some writers hold that morality is merely custom, a social phenomenon.
others hold that ethics treats of what ought to be, that it is constituted of those principles which determine the true worth of ultimate ends of conduct.
the present essay presents the thesis that the criteria of morality are two: first, socialization of behaviour; second, integration of the personality around a worthy master sentiment.
although "meta- psychological" theories are not.legitimately a part of psychology, this essay, in one instance, dares to trespass slightly upon metaphysical territory, because in this case that field is not wholly foreign to the present thesis.
this transgression is noted where made.
"ideas" are considered to be simply the conditions of one's thinking upon any subject - the " enduring cognitive dispositions and systems of dispositions "
"concepts ", in addition, are thought of as partaking of the nature of the universal rather than of the particular.
"ideals" are those constructs of the imagination and reflection which embody highest values; they serve as archetypes for the determination of the copy.
ideals are mental constructs " in which needs find their fulfilment".